sobota 16. februára 2013

Ako ukončiť dojčenie - bez plaču a kriku


Dojčenie som ukončila po 2r.

Vraciam sa k aktualizácii pôvodného článku, a konečne môžem prehlásiť, že dojčenie sme ukončili skutočne bez veľkého plaču, dcérka mi len trochu vynadala :-), ale inak žiadne záchvaty plaču a beznádeje neboli... Dojčenie som ukončila týždeň po dcérkiných 2.narodeninách, presne na moje nar. :-), v noci, keď som celý deň pracovala, nechcela zaspať s babkou, bola strašne unavená, a ja som za ňou prišla so zalepenými bradavkami - tip od mojej kamarátky, ktorá takisto mala problém ukončiť dojčenie....






Čo potrebujete pre citlivé ukončenie dojčenia:
- 2x náplasť - kruhového tvaru, alebo pásiky
- veľmi unavené dieťa, ktoré je vo veku (cca 1,5 - 2r.), rozumie načo je náplasť, čo je bolesť, rana...
- pripravenosť matky ukončiť dojčenie týmto dňom (žiadne plynulé odstavovanie, to u nás nefungovalo)

Postup:
Vezmite náplasti a nalepte si ich na bradavky, tak aby vám jednoducho neboli vidno.
Vezmite veľmi unavené dieťa a bežte si s ním ľahnúť spať. To, že je veľmi unavené je dôležité preto, aby príliš dlho neprotestovalo keď mu nedáte prsník, jednoducho nebude mať na to energiu a bude chcieť čo najskôr zaspať.
Keď vás dieťa začne vyzliekať, odhaľte si tričko a na svetle mu ukážte že na prsníkoch máte "bóčko", je tam niečo zalepené a nedá sa to odlepiť. Moja dcérka protestovala skutočne len chvíľku, ukazovala prstom, opakovala "bó, mami bó", sedela a pozerala sa, potom sa chvíľu rozčulovala, ale keďže bola veľmi unavená, a mala už dávno spať, tak si len ľahla na moje brucho a zaspala. 
Dojčené deti vyžadujú dotyk na pokožku, ak je aj vaše dieťatko naviazané na dotyk vašej pokožky, neberte mu to, len mu ukážte iné miesto, v našom prípade to bol posun od prsníkov na moje bruško, pokožka človeka je teplá, má svoju vôňu, a keď to váš drobec vyžaduje, potrebuje to cítiť, tak mu to dajte....
Náplasti si dávajte aj počas dňa, aj noci, podľa toho ako často vaše dieťatko ešte vyhľadáva prsník.
Ja som nosila náplasti ešte asi týždeň, namiesto materského mlieka dávam dcérke ryžové - rastlinné mlieko. Od kedy som ukončila dojčenie, malá vypije hneď na raňajky celý pohár mlieka, omnoho viac začala jesť, začala byť pokojnejšia, vyrovnanejšia.



Prečítajte si aj predošlý článok....

Ako to bolo, keď som sa snažila odstaviť vo veku v 1,5r.

Moje zlatíčko má 1,5r. a pomaly chcem ukončiť dojčenie, aby sa moje telo zregenerovalo, a postupne pripravilo na ďalšieho súrodenca, ktorého by sme chceli budúci rok.... Malú kojím teda 1,5r., no nechcem to ukončiť nijako hystericky, že jej už jednoducho nedám, lebo to nepochopí a aj veľa plače, ale skúsiť to spraviť citlivo, jemne, a postupne....
Malú kojím už len v noci, resp. keď ide spať. Dávam jej piť aj ryžové mlieko, na žiadne umelé mlieko som ju neučila, ale prešla som z materského na ryžové mlieko, je rastlinné a na kravské ju tiež učiť nebudem, keďže je vedecky dokázané, že kravské mlieko neobsahuje žiadne vitamíny, ktoré potrebuje človek, sú tam vitamíny len pre male teliatko. Samozrejme to je príbeh na iný článok - o tom, ako je všetko o biznise a peniazoch, a túto informáciu mliekárenské firmy negujú......
takže späť k dojčeniu....
Rozhodla som sa teda pre pomoc manžela, keďže aj to by sme mohli pomaly prekonať - aby si malá začala zvykať aj naňho, doteraz som ju uspávala len ja, nikto iný... a jednoducho mala by akceptovať aj jeho. Otecko mliečko nemá, uňho ho hľadať nebude, a tak teda "stačí" si len navyknúť naňho a to, že ide spať bez mliečka. Samozrejme ráno aj večer jej dávam do fľašky so sosáčikom piť ryžové mlieko, aj vypije, no keď leží v posteli, chce ten prsník ako taký rituál k spánku..... Takže smädná by určite nemala byť....

Tento článok budem aktualizovať, a brať ho ako taký môj denník, je verejný, takže mi môžete v celom procese pomôcť aj vy maminky, vašimi radami, alebo naopak, pomôžu tieto naše skúsenosti vám.....

1.NOC
- odišla som pred kúpaním hlavnými dverami von, pobozkala som malú, zamávala pápá - Tuti (ako dcérku doma voláme :-) - pochopila, že som odišla
- manžel odišiel s malou do kúpeľne a kúpal ju
- ja som medzitým prekĺzla do izbičky malej, zatvorila dvere a tam zostala
- Tuti spinká s nami v spálni v postielke prirazenej k našej posteli - manžel ju po kúpaní dal na postel a snažil sa uspať, no bezvýznamne
- malá plakala a volala Mama, bolo to niečo strašné počúvať, no vydržala som a mužovi poslala sms nech sa s ňou ide hrať a nenúti ju spať, ona v takom strese spať nebude, musí byť kľudná
- a tak sa niekoľkokrát vystriedala hra, potom postel, no bezúspešne, tuti nakoniec zaspala pri TV, keď bola opretá o muža a on mal v sede rozkročené nohy. 
- bolo 1.40h. v noci, kedy zaspala a muž ju preniesol do postieľky

význam dneška:
- Tuti sa naučila, že s ockom sa nielen dá hrať, ale aj zaspávať
- keď maminka odíde, netreba ju len vyčkávať
- dá sa zaspať aj bez dojčenia


2. NOC
- manžel odmietol dnes uspať malú, takže sa nič nedialo, zaspala so mnou na prsníku.
- dnešok bol teda bezvýznámný v rámci odvykania od prsníka.... Ach tí muži! :-(
- okrem iného malá bola celý deň na mne doslova nalepená, nechcela sa s ockom hrať, stále utekala za mnou a chcela sa hrať len so mnou, tak predpokladáme, že mala nejakú traumu z tej noci, ako uspával muž a mamička neprišla.... preto ani muž nechcel malú uspávať, vynadal mi, že som na ňu tvrdá, a že to sa takto nedá.... ale ako inak to jemnejšie spraviť to on nevie.... 

3. NOC
- to isté čo druhá noc, vyzerá to tak, že zostaneme zasa pri starom.... a dojčím naďalej...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára